Jak wybrać agencję kreatywną do kampanii?

Jak wybrać agencję kreatywną do kampanii?

Planujesz skuteczną kampanię reklamową? Wybór agencji kreatywnej to kluczowy krok. Sprawdź, jak znaleźć partnera, który zapewni sukces Twojej marce!

Zdefiniuj swoje potrzeby

Jakie są Twoje potrzeby? Wybierz agencję kreatywną dopasowaną do celów.


Zanim rozpoczniesz poszukiwania agencji kreatywnej, zastanów się, czego oczekujesz od kampanii:

  • Czy zależy Ci na budowaniu świadomości marki i całościowej kampanii reklamowej?

  • Czy celem jest raczej zwiększenie sprzedaży np. poprzez loterię promocyjną czy konkurs konsumencki?

  • A może masz bardzo konkretne, “wyrywkowe” zamówienie, np. na scenariusz spotu czy działania niestandardowe typu FOOH?

Zrozumienie własnych potrzeb pozwoli Ci lepiej ocenić, która agencja kreatywna ma właściwe kompetencje, aby zapewnić Ci skuteczne rozwiązania marketingowe. Jeżeli jesteś mniej doświadczonym marketerem, sama agencja może pomóc Ci w zdefiniowaniu celów komunikacyjnych - w takiej sytuacji bezwzględnie szukaj agencji kreatywnej z dużym doświadczeniem i szerokim spektrum usług.

Dowiedz się też: Jak zaplanować skuteczną kampanię reklamową krok po kroku?

Przeanalizuj portfolio agencji

Jak ocenić portfolio agencji kreatywnej i znaleźć najlepszą?

Agencje kreatywne zazwyczaj prezentują swoje dotychczasowe realizacje w portfolio. Przyjrzyj się ich projektom, zwracając uwagę na różnorodność i innowacyjność realizacji  oraz na: 

  • Zakres prac - czy jest wystarczająco szeroki na przykład dla wymagającej kampanii 360°?

  • Styl kreacji – czy odpowiada estetyce Twojej marki?

  • Sukcesy kampanii – czy działania przyniosły oczekiwany skutek?

  • Branże – czy agencja zna specyfikę Twojej działalności?

Bądź jednak otwarta_y, gdyż na przykład fakt, że agencja kreatywna nie ma doświadczenia w Twojej branży może okazać się atutem. Taka agencja może zaproponować świeże, oryginalne pomysły, które wyróżnią Cię w przestrzeni reklamowej. Nie będzie przy tym ryzyka powielania pomysłów z pokrewnych marek. Pamiętaj też, że agencja która pracuje dla Twojej bezpośredniej konkurencji prawdopodobnie nie podejmie się współpracy z Tobą ze względu na podpisaną klauzulę o zakazie obsługi konkurencyjnych marek.

Zobacz nasze portfolio kampani reklamowych.

 

Poszukaj opinii o agencji

Opinie o agencji kreatywnej – jak je znaleźć i analizować?

Agencje na swoich stronach internetowych często zamieszczają opinie kluczowych klientów. To wiarygodne wypowiedzi konkretnych, podpisanych z imienia i nazwiska osób. Możesz też skontaktować się z wybranymi osobami poprzez platformę LinkedIn. Nie zaszkodzi też klasyczne szukanie informacji o agencji w szeroko rozumianym internecie.

Sprawdź kompetencje zespołu

Czy agencja kreatywna ma odpowiednie kompetencje? Na co zwrócić uwagę.

Profesjonalna agencja kreatywna to przede wszystkim ludzie. Zapytaj o doświadczenie i kwalifikacje osób, które będą pracować nad Twoją kampanią. Kluczowe kompetencje to:

  • Umiejętności strategiczne – zdolność do tworzenia przemyślanych planów działania.

  • Kreatywność – umiejętność generowania oryginalnych, wyróżniających się pomysłów.

  • Znajomość technologii – doświadczenie w pracy z nowoczesnymi narzędziami marketingowymi i kreatywnymi, w tym AI.

Zespół powinien być nie tylko kompetentny, ale także otwarty i… przyjazny. Na etapie decyzyjnym możesz poczuć, czy z danymi osobami będzie Ci się dobrze współpracować. Dlatego nie ograniczaj się tylko do wymiany korespondencji, ale skorzystaj z możliwości bezpośredniej komunikacji, np. przez spotkania online.

 

Porównaj koszty, ale “z głową”

Ile kosztuje współpraca z agencją kreatywną?

Koszt usług agencji kreatywnej może się znacznie różnić. Nie zawsze jednak najniższa cena oznacza najlepszy wybór - lepiej powierzyć swój budżet agencji, która dostarczy kreatywne i skuteczne rozwiązania, wymagające określonego zaangażowania specjalistów. Nie bez znaczenia jest też fakt, że agencja z odpowiednimi kompetencjami i zasobami oszczędzi Ci stresu i czasu.

Wybrałeś agencję kreatywną - nie zmieniaj jej zbyt często

Czy warto często zmieniać agencję kreatywną? Oto, co musisz wiedzieć.

Jeżeli jesteś zadowolony_a z usług agencji kreatywnej, nie poszukuj zbyt szybko nowego partnera. Pozwól pomysłom kreatywnym rozwinąć się w kolejnych odsłonach. Każda agencja kreatywna potrzebuje nieco czasu, aby dobrze poznać Twój produkt lub usługę i poczuć Twoją grupę docelową. Częste zmiany agencji nie służą też spójności komunikacyjnej Twoich przekazów reklamowych, przez co możesz “zgubić” rozpoznawalność Twojego brandu.

Dobra agencja kreatywna to partner, który będzie rozwijał Twoją markę, wzbudzając zainteresowanie jej odbiorców. Wybierając, kieruj się przede wszystkim potencjałem agencji do realizacji Twoich założeń marketingowych oraz wysoką jakością współpracy. 

Dowiedz się jak social media wpływają na wizerunek marki.

 

 

Potrzebujesz sprawnej agencji kreatywnej? Skontaktuj się z nami - zrealizowaliśmy dziesiątki kampanii reklamowych, loterii promocyjnych i akcji konsumenckich, a nasi Klienci powierzają nam kolejne briefy. Wiemy, jak pomóc także Twojej marce!